Thursday, 1 February 2018

TANGGUNGJAWAB PEKERJA





1.Amanah

   -Seorang pekerja perlu mempunyai sikap amanah dalam setiap pekerjaanya sama ada melibatkan urusan peribadi ( melaksanakan tanggungjawab  kepada Allah) atau urusan kemasyarakatan.    

2.Tekun 

   -Setiap pekerja akan dapat meningkatkan kecekapan sekiranya mereka tekun dalam  menjalankan tugas.


3.Ikhlas

-Niat yang baik bermaksud niat untuk menyara diri, keluarga, memberi manfaat kepada masyarakat dan lain-lain.


4.Cekap dalam melaksanakan tugas

-Pekerja yang baik mampu mempamerkan kerjanya dengan sempurna dan sentiasa membaiki mutu kerjayanya dari semasa ke semasa sesuai dengn perkembangan & tuntutan semasa 
 






No comments:

Post a Comment

KOMUNIKASI LISAN DAN BUKAN LISAN & ETIKA KOMUNIKASI DALAM ISLAM

DEFINISI KOMUNIKASI ➦ Secara umum , komunikasi adalah proses penyampaian atau pemindahan masej daripada seorang kepadi yang lain. Ia ...